Shiurim
Topics
General Listings
Dirs
Igros Kodesh vol. 6 - Av
- 1742 - 1742
- 1743 - 1743 - מחפש הנני למלאות את הספרי' שלי גם בספרי המחברים הספרים ובספרי קבלה הן מהספרדים והן מהאשכנזים
- 1744 - 1744 - הכתיבה לעתים תכופות יותר, ומבלי לחכות על מענה שלי בכתב, כי טרוד אני במאד
- 1745 - 1745 - פילט ניט אזוי גוט אין געזונט, און זייט נערוועז, און אויך אז איר האט געהאט א חלום
- 1746 - 1746 - עד כמה שאפשר צריך כל אדם להשתלם יותר ויותר, ולאידך גיסא הנה אין להפסיק את כל העבודה לתכלית
- 1747 - 1747 - אלא שאין צריך להתפעל (אפשרעקען זיך) אם לא ישיג את כל הענין בבת אחת
- 1748 - 1748 - אמי שליט"א אינה יודעת על דבר זה מאומה ומשתדלים בכל עוז ותעצומות להעלים ממנה כל הענין מפני מצב
- 1749 - 1749 - זה מזמן שהנני מתכונן לקיים הבטחתי מ"ש לו מכבר לענות כראוי על מכתביו
- 1750 - 1750 - פארברייטערן בהצלחה דעם פאראייניקטן עמוירדזשענסי קאמפיין אין שיקאגא און אומגעגנד
- 1751 - 1751 - ועקרו ושברו תעמולת החפשים, גונבי וגוזלי נפשות בני ובנות ישראל ומסיתים ומדיחים אותם מאביהם
- 1752 - 1752 - כל הטבה ושיפור שמכניס ויכניס כת"ר באחד התלמידים יגרום במילא שפור ותקון לאותה הסביבה שלאחר כמה
- 1753 - 1753 - עניני אינו אלא לקרב והענינים דקו ההיפך, אף במקום שצריכים להם ח"ו, הרי אפשר הוא שיתקיימו ע"י
- 1754 - 1754 - ות"ח בעד המתנה הגדולה פוטוגרפי' ממכתב כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע
- 1755 - 1755 - דינען השי"ת איז ניט דורך פייניגען דעם גוף, נאר מיט דעם גוף אליין
- 1756 - 1756 - לא עשו כפי שכתבתי במכתבי, ועתה מתאונן על מצב הדברים שאינו כדבעי
- 1757 - 1757 - צריך לדעת שדמיונות כאלו ובפרט כשגורמים לעצבות כמו שכותב במכתבו, הנה באים הם מהיצר הרע
- 1758 - 1758 - אויסגעפינען צי האט איר וועמען איינג געמאכט דורך אייערע געשעפטען, און אויב יע, צו פאריכטען דאס
- 1759 - 1759 - כי ממ"נ אם יפעול, יפעלו גם השורות האלו, ובאם זה אין מועיל, מה יועיל אם אכתוב לו עוד עמוד,
- 1760 - 1760 - את"ל שהסיבות צודקות הן, הנה אין זה נוגע אלא לענין שכר ועונש, אבל כל הבא ע"י דבוק חברים ולהיות
- 1761 - 1761 - אין דעתי נוחה מענינים של מחלוקת באיזה אופן שיהי
- 1762 - 1762 - אין מעמידין פרנס על הצבור אלא א"כ קופה של שרצים תלוי' לו מאחוריו
- 1763 - 1763 - חבל על הזמן שהוא מבלה בקושיות על אחרים, מפני מה עושים באופן כזה ולא באופן אחר
- 1764 - 1764 - הנה לא לבד שמותר לו להשאר במקומו, אלא שמחוייב הוא בזה
- 1765 - 1765 - כי בשנים האחרונות מצאו אמצעים שעוזרים לחולי נופלים ר"ל או כולו או שמקיל
- 1766 - 1766 - בכלל עבודת חב"ד באה"ק ת"ו עומדת עתה על פרשת דרכים
- 1767 - 1767 - גורם לי צער במאד מאד העדר המשמעת
- 1768 - 1768 - אם היו נתוספים בהאנציקלופדי' ציורים תרשימים ומפות, הי' זה מביא בהירות בכמה ענינים
- 1769 - 1769 - ואף כי נתבאר הדבר בדא"ח בענין המחלוקת וכיו"ב שנמצא באה"ק ת"ו יותר, אבל הביאור מאכט ניט לייכטע
- 1770 - 1770 -דארף אייך ניט ואוונדערען, וואס לכאורה צו אזא שליחות איז צוגעפאסט א גביר
- 1771 - 1771 - זאלן אנהויבען גלייך איינווירקען אויף איר, אז זי זאל אויפהערען צו טרעפען זיך מיט דעם ניט איד
- 1772 - 1772 - שנשתדך עם זוגתו תחי' לא הי' בזה ענין של פגיעה בכבוד בת ישראל או בן ישראל אשר אז צריך לבקש מחי
- 1773 - 1773 - שחיים אמיתים כולל בתוכו, לא רק לדחוף יום אחר יום - שטופען א טאג נאך א טאג
- 1774 - 1774 - שהלבינו שערותיו והוא רווק וזה מקשה לו להשיג שידוך, ונפשו בבקשתו להתיר לו לצבוע השערות
- 1775 - 1775
- 1776 - 1776 - הנה בודאי אין לעמוד ע"ז בתוקף, וגם שלא בתוקף ג"כ לא
- 1777 - 1777 - חפץ ה' בידם יצליח להמשיך טהרה בעולם שנה נפש ותהי' זה הקדמה והכנה קרובה לגאולת כלל ישראל
- 1778 - 1778 - תכלית הכל הוא שמוכרח להרבות כמות התלמידים, ובהשתדלות מועטה, הרי בודאי יראה כ"ק מו"ח אדמו"ר
- 1779 - 1779 - לא אירא רע כי אתה עמדי - איך האב קיין מורא פאר שלעכטס ווייל דו - השי"ת - ביזט מיט מיר
- 1780 - 1780 - מהו הטעם שמכריחו לצאת מאה"ק ת"ו לאמריקה
- 1781 - 1781 - כיון שזהו עצת רופאים מומחים במקצוע זה, נכון הדבר, אלא שכדאי לעשות לאחר ימי הקיץ ולא בימי החום
- 1782 - 1782 - חזק יהי' בבטחונו שיהי' גביר ולא מופרך הדבר אשר מפאת הבלתי סדרים שאצלו איז ער שוין א גביר
- 1783 - 1783 - להקשישים צריך לתת ענינים של כבוד ולספק מחסורם בעיני לימוד וכה"ג, והצעירים צריכים לנצל את כחות
- 1784 - 1784 - והנה אין דעתי נוחה מזה שכותב שכשנתים שהתחיל להרגיש מה בעינו ובכ"ז לא הלך לרופאים
- 1785 - 1785 - אין כאן מקום להחליש כלל ואני תפקידי להבריא ולברך ופשיטא לא ח"ו להיפך
- 1786 - 1786 - בזה הנני להכיר לפניהם את העסקן המפורסם וו"ח אי"א וכו' הא' יצחק שי' אלמאליח
- 1787 - 1787 - אז דאס איז א זיכערע זאך אז סוף סוף וועט איר אלע הערן את מצות הוי' אלקיכם
- 1788 - 1788 - עס האט מיר געפרייט צו זען די ערשטע פירות פון דעם פאראייניגטען עמוירדזשענסי קאמפיין אין שיקאגא
- 1789 - 1789 - ת"ח על הבשו"ט שהתחיל בבחינת התלמידים של ישיבת לוד
- 1790 - 1790 - קשה בריחוק מקום כ"כ להורות בפרטיות ופרטי פרטיות, ובפרט שכנראה גם ממכתבם עלול המצב לכמה שנויי
- 1791 - 1791 - נבהלתי לראותו במשרד המל"ח אשר משתדל ומכריח את הנפש האלקית שלו להסיר ח"ו צלם האלקים מעל פניו
- 1792 - 1792 - אין לחדש סברות של מרה שחורה בעולם, שזהו סגולה שלא יבוא הדבר לידי פועל
- 1793 - 1793 - כשבאים לדבר בהענינים הנוגעים בנפש להורים ולילידיהם וכו' - הרי כאן בא הלעומת זה
- 1794 - 1794 -אין מסתפקים במילוי תפקידם בתור מלמדים אלא שאחזו בהעיקר ובפנימית הדבר תכלית הלימוד שהוא לקרב את
- 1795 - 1795 - רבי'נס וואגען איז גענוג גרויס און ס'איז דא אין אים פלאץ פאר אלע חסידים ומקושרים אויף אויסניצן
- 1796 - 1796 -דעם סכסוך וואס איר האט געהאט מיט אייער משפחה, און עס איז באוואוסט דער מאמר רז"ל אז שלום
- 1797 - 1797 - אשר רצונו הטוב לבוא לכאן על ימים נוראים הבע"ל וגם זוגתו תחי' מסכמת על זה
- 1798 - 1798 - מה טוב שיהי' לימוד החסידות, ואם עדיין לא הגיעו מושפעיו למדריגה זו שלא יראו מפני לימוד כזה
- 1799 - 1799 - נחיצות ההשתדלות עמהם שישארו ללמוד בקביעות בהישיבה גם לאחר ימי החופש
- 1800 - 1800 - אזי לדעתי יש להתענין בהצעה כזו, כמובן אם מוחזקת (אויסגעהאלטען) ממשקף בסיס מסחרי
- 1801 - 1801 - המתעסק בזה בא על שכרו ולהמצטרך לו ולב"ב שיחיו בגשמיות וברוחניות. ת"ח על טרחתו עד עתה בענין
- 1802 - 1802 - ולפלא שאין מזרזין זא"ז כדבעי למהוי מתאים לדרישת הענין
- 1803 - 1803 -להתאים את זה למה שרצו לומר הבעלי מדע דגעאלאגיע תכונה וכו', הנה אי אפשר לקבל פשט זה
- 1804 - 1804 - להשפיע בהתלמידים רוח תורה ויראת שמים שיהיו יהודים מיט א חסידישן אויסזעהן
- 1805 - 1805 - בנוגע לאזן פיאות בא אינגלעך, דער מנהג איז, ביז 3 יאר שערט מען בכלל ניט די האר