Shiurim
Topics
General Listings
Dirs
Igros Kodesh vol. 8, 5714 - Shevat
- 2377 - 2377 - בכח נעלם ונפלא שבטבע שמוצא תיקונו רק על ידי העשותו אמצעי כלי ומקדש לו ית', ומיום
- 2378 - 2378 - נצטערתי להשמועות אשר לא בכל יום יש מנין להתפלל בציבור בביהכ"נ שלהם, ולא עוד אלא שבאיזה ימים
- 2379 - 2379 - נתועדו אז יחד, ובטח כפסק תוה"ק נדברו יראי ד' איש אל רעהו ויקשב ה' וישמע ויכתב ספר זכרון
- 2380 - 2380 - לא המדרש עיקר אלא המעשה ואפילו בתורת חב"ד שלכאורה היא תורת המחשבה, הרי גם בזה אין חכם כבעל נס
- 2381 - 2381 - אשר יום סגולה הוא שכל ההולכים בעקבותיו מצליחים אז בענינים הכללים ובמילא גם בעניניהם הפרטים
- 2382 - 2382 - שינוי צורת האותיות בכתב ע"פ רבינו הזקן לגבי הנהוג אצל השאר, וכנראה ממכתבו שאין זה אצל כת"ר
- 2383 - 2383 - לראות שסדרי אכילה ושתי' ומנוחה יהיו כנצרך לבריאותו בריאות גופו, ואז יצליחו השי"ת ג"כ בעבודת
- 2384 - 2384 - ובודאי ינצל כבודו את טיב כשרונותיו והשפעתו להחזיק ולהפיץ יסודי היהדות ותורה ומצות ברוח ישראל
- 2385 - 2385 - ולא לדרשה קאתינא אלא בהנוגע לפועל, שעליו להחליט בעצמו בהחלטה גמורה לקבוע שיעור בלימוד תורת
- 2386 - 2386 - נכון במאד מאד שיפגש אתם באופן המתאים ותהי' לו הזדמנות להחזיק אצלם (פארפעסטיקן אין זיי) את
- 2387 - 2387 - להוסיף בברכת השי"ת צריך גם כן להוסיף בענינים דתורה ומצות כל אחד ואחד לפי מעמדו ומצבו, ועוד
- 2388 - 2388 - עד עתה הקפידו על הלימוד ביום הראשון. - לא לו ולליובאוויטש בכלל להיות המכניסים שינוי להתדמות
- 2389 - 2389 - כדאי להכין מבין התלמידים גופא כאלו שיחזרו מאמר או עכ"פ ענין של דא"ח בהתועדויות כמו אלו וכן
- 2390 - 2390 - וצריך הי' לעשות בזה במרץ הכי גדול, היינו להעתיק לאיטלקית ענינים קלים מהשיחות ואפילו גם מהמאמר
- 2391 - 2391 - ולפלא שאין מציין במכתבו הפרק והדף וחלק הספר, ואחרי מאמר רבי אשי אודות השכחה דדורותיהם הם
- 2392 - 2392 - מען דארף ניט ווארטען ביז יענער וועט קומען בעטען אידישקייט, נאר מען מוז גיין צו יענעם און
- 2393 - 2393 - ששמחני מאד. מקוני כי יהי' זה התחלה טובה לקישור מכתבים בינינו שיגרום הוספה בפעולות כל אחד ואחד
- 2394 - 2394 -מ"ש אודות לימוד תורת נשיא הדור הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע לא באתי בזה ח"ו לשלול
- 2395 - 2395 - שצ"ל בהם מעלין בקדש בהתפשטות והתרחבות, אשר נעלה
- 2396 - 2396 - כתבתי לו דמאן דלא קפיד לא קפדינן עמי' ובפרט בענינים אלו
- 2397 - 2397 - שאלה דבר סממני רפואה אשר לוקחים אותם בכדי ששערות לבנות יתחלפו לצבע שחור או צהוב אם יש בזה
- 2398 - 2398 - אם הי' הכוונה במקומות אלו ללמוד כתב אשורי בטח היו נוהגים כזה בתפוצות ישראל ומעולם לא נשמע דבר
- 2399 - 2399 - חסידות איז ניט קיין זאך פון א באזונדער גרופע ביי אידן, נאר חסידות איז שייך צום גאנצן כלל ישרא
- 2400 - 2400 - אלא שצריך להשמר ממ"ש רז"ל דכל החונף לרשע סוף כו' ח"ו, שלזה נצרכה הנהגה הנ"ל דתוקף והתגברות
- 2401 - 2401 - בעין לא טובה על פעולות ליובאוויטש והנהגתה, שהרי הי' כזה עוד מימות משה רבינו שהביטו אחריו וכו
- 2402 - 2402 - לחזוק והרחבת השיעורים ברבים הפצת תורת הדא"ח והדרכותי' בחוגים היותר שונים
- 2403 - 2403 - האט ער משפיע געווען ברכה והצלחה צו אלע וועלכע האבן זיך געווענדעט צו אים, ובפרט צו די וועלכע
- 2404 - 2404 - צדקה איז דאך א חלק מעשר אדער א חומש, פסק'נט מען אפ למעלה א הוספה לכל הפחות פינף מאל אזויפיל
- 2405 - 2405 - כותב בהתחלתו "אתנו חדשות אין". והנה ההתחלה תומ"י מעוררת תמהון
- 2406 - 2406 - יש קדימה למענה על מכתבים שקשורים ונוגעים למעשה בפועל ובפרט של אלו שעדיין אינם בפנים ד' אמות
- 2407 - 2407 - ה"ז הוכחה גמורה על דבר שצריך למצוא הגישה באיזה אופן להכנס עמהם בדברים, ובמילא עליו לנצל את
- 2408 - 2408 - כשבאים מהתועדות דכאן צריך לסדר שיספרו כל אחד מהם באותיות עצמו ע"ד הענינים שלקח, שזה ג"כ
- 2409 - 2409 - נהניתי ממה שכותב אודות פעולותיו להשפיע על סביבתו ובודאי ינהג בזה כפסק רז"ל דמעלין בקדש ושכל
- 2410 - 2410 - נבהלתי לקרות בו אשר באיזה שנים לפנים נמלטו מפיו מלים הפוגעים בכ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ
- 2411 - 2411 - אטאם, שקורטוב אחד יכול להרוס ישוב שלם. והרי מרובה מדה טובה ממדת כו' הרי עאכו"כ בהנוגע לכח של
- 2412 - 2412 - שמרוגז עתה עם אביו שי'. . כשאין שלום בין שני אנשים הנה לא תמיד הסיבה היא מה שאומרים בגלוי
- 2413 - 2413 - תלמידים שבקרב הימים צריכים לצאת לד' אמות של עצמם ובמילא צריך לזיינם בכל הענינים שיוכלו לעמוד
- 2414 - 2414 - תקבלו שני הספרים לב ארי' החדש ח"א וח"ב. ות"ח ת"ח על תשורתו יקרה זו. ולחביבותא דמילתא
- 2415 - 2415 - קרא לשמש ויזרח אור, וואס די זאך פון א שמש איז וואס ער דארף זעהען באלייכטען די שוהל, דורך דעם
- 2416 - 2416 -ולא עזב הרועה את צאן מרעיתו להגן עליהם - ובפרט על מוסדות הק' שמסר נפשו עליהם - מכל הקמים
- 2417 - 2417 -- המעלה בזה שהלואה הוא בין לעניים ובין לעשירים, ויה"ר מהשי"ת שיחדל אביון מקרב הארץ ויהי'
- 2418 - 2418 - הי' משתמט לומר על הצעת שידוך "ניין", ופשיטא שהי' משתמט שיקרא שמו על ענין של פירוד
- 2419 - 2419 - שמטבע בן ישיבה הוא לבקש ביאור בכל דבר ולא רק כפקודה גרידא, במילא מוכרח ללמדם ג"כ לימוד המתאים
- 2420 - 2420 - מצטער אני אשר הספק עדיין אצלו בעיונו בלבד ולא בא לידי בטוי בחיים היום-יומיים, שהרי סוף סוף זה
- 2421 - 2421 - ולא יסתפקו בהחזקת הת"ת כמו שהם עתה אלא ישתדלו בהגדלתם והתפתחותם בכמות ובמילא גם באיכות
- 2422 - 2422 - שזהו תועלת להעובדים בהיראת שמים שלהם ואפילו בקליטת לימודיהם כדבעי, נוסף על מה שראינו במוחש
- 2423 - 2423 - רוב המקשים אין כוונתם לקבל התירוץ אלא למצוא אסמכתא ללכת בדרך עקלתון. עם כל זה אנסה בקצרה לבאר
- 2424 - 2424 - עס וואלט געווען נויטיג צו וויסען, צי איז ער געבארען געווארען בטהרה
- 2425 - 2425 - נבהלתי לסיום המכתב שמחמת מצב בריאותו "אפשר מאד שאתפטר מכהונתי בימים הקרובים". ואף שתקותי חזקה
- 2426 - 2426 - איחזקא שמחה ג"פ: אדר, ר"ח ושמחת חו"כ. וחזקה על להבא
- 2427 - 2427 - נבהלתי ממיעוט הדמות של עבודת אהלי"י, וכנראה הוא רק מחסרון השתדלות בפירסומה, כי בכמה מקומות
- 2428 - 2428 - בכי' תקיעא מסטרא דא על המצב בנוגע לאיכות, אשר אם גם הי' המצב נשאר כמקדם, הרי לא זהו התכלי
- 2429 - 2429 - הנה על שתי נקודות יש לשמור: א) שלא יהי' לתושבי המקום מקום לומר באנו מקדושה חמורה לקדושה קלה
- 2430 - 2430 - הרי אינם חסרים אלא מעורר שיגלה בפניהם את הנקודה פנימית שלהם וע"י הרוח חיים נעשה מניצוץ זה
- 2431 - 2431 - תמה אני וביותר על חילוף קשר התפלין מחב"ד כל מודים שהרב המגיד ממלא מקום הבעש"ט
- 2432 - 2432 - נושבות רוחות הרסניות, אלא שחדרו ג"כ למוסדות חינוך ואפילו לישיבות, הרי גדולה פי כמה האחריות
- 2433 - 2433 - געבען א נאמען אייער אייניקעל, וואס דאס איז געטאן געווארען דורך דער שוויגער פון אייער טאכטער
- 2434 - 2434 - אנטאן א שייטעל מיט א פרייליכער הארץ, און וועט זיך ניט שעמען פאר די וואס וועלן - אפשר - אפלאכע
- 2435 - 2435 - תיקון במה שנסע באני' כו' הנה יעשה לו קביעות בלימוד הלכות שבת והוא מובן מלבד הענין שזהו באותו
- 2436 - 2436 - משאלות לבבם לטובה שלו ושל זוגתו תחי' להתברך בזחו"ק וכשאהי' על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר
- 2437 - 2437 - ובמילא אין להם להתפעל אם יש מנגדים על זה ודיו לעבד להיות כרבו שהיו מנגדים על הבעש"ט ורבינו
- 2438 - 2438 - בדעתו לשלוח את בנו... שי' ללמוד בישיבת תומכי תמימים בברוקלין, דבר נכון הוא כי הרי חינוך הבנים
- 2439 - 2439 - לא להשתמש בחכמתו ובינתו שבנפשו בלתי לה' לבדו וכן ליבטל בחי' הדעת שבנפשו כו' שהן יראה ואהבה שב
- 2440 - 2440 - אשר לימוד פנימיות התורה פועל חיות נוסף בנגלה דתורה, ואם בכל הזמנים ובכל המקומות צריך
- 2441 - 2441 - במה ששואל עצה איך להקל מעליו הנסיון בחטא הידוע. ישתדל שידע בעל פה איזה פרקים משניות, ואיזה
- 2442 - 2442 - שלא עשו עד עתה דורכבלאזונג, הנה מתחלה צריך לברר אם נצרך לעשות כזה, היינו אם הצנורות אינם פתוח