Shiurim
Topics
General Listings
Dirs
Igros Kodesh vol. 6 - Elul
- 1806 - 1806 - אז בשכנות האט א קאלארד פאמיליע אפגעקויפט א הויז, און במילא ווייס ניט אייער מוטער תי' וואס צו
- 1807 - 1807 - הרי גם יכולת קטנה לדבר בשפת המדינה מספקת במדה גדולה ביותר, ובלבד שלא להראות ענין של נפילת רוח
- 1808 - 1808 - דארף יעדער פון אייך אדער איר צוזאמען מיט אייער פרוי ריידען לפחות א פאר מינוט וועגען דעם בטחון
- 1809 - 1809 - בו מודיע אשר נשואי בנו שי' נקבע ליום
- 1810 - 1810 - איך מבלים התלמידים את הש"ק והימים טובים ובפרט ימי החגים ומועדים דחדש תשרי הבע"ל
- 1811 - 1811 - און די מצות וועלכע זי היט יע אפ, זאל זי זיי טאן, מיט מער לעבעדיגקייט און מער צופרידענהייט
- 1812 - 1812 - און אז דער בלוט דרוק איז געווען נאר א צופעליגע זאך. און עס איז ניט וווי די וועלט רופט צופעליג
- 1813 - 1813 - אני לדודי ודודי לי הרועה בשושנים שפירש"י ע"ז שנותן להם מרעה טוב ונוח
- 1814 - 1814 - אשר זכה להיות אצל כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, בוויען, שמע מאמרים וכו' ועליו להסביר
- 1815 - 1815 - כן נהניתי במאד על שאינו מסתפק בהעבודה המוטלת עליו ע"פ משרתו אלא עוד מוסיף בזה בהידור
- 1816 - 1816 - פירוש מרז"ל יגעתי ומצאתי תאמין לא יגעתי כו' אשר עיקר הכוונה בזה הוא כפשוטו ממש, פשוט הארעווען
- 1817 - 1817 - הנה ילמוד בעל פה איזה פרקים מספר התניא, וכשירגיש שמדותיו באים בהתפעלות, הרי תיכף יחזור
- 1818 - 1818 - אשר ידע כי כל איש הישראלי בכל מקום שהוא נמצא, הוא שלוחו של הקב"ה להאיר אור בסביבתו בנר מצוה
- 1819 - 1819 - ואס עס איז א גרויסער זכות צו דערמאנט ווערען אויף דעם אהל פון א צדיק בכלל און פון א נשיא הדור
- 1820 - 1820 - בכל פעם שאין הוראה ברורה מנויארק, אין נעשה כמעט דבר
- 1821 - 1821 - א שול פון אנשי ליובאוויטש בפרט, דארפען בארעכטיקן דעם נאמען - מיט א באטייטענדן אנטייל
- 1822 - 1822 - ואבוא בזה על ראשון ראשון וכו'. א) במה שהעיר אשר בלקו"ת בדרושי פרה אדומה
- 1823 - 1823 - גוטע געפילן האלטן אין וואקסן און וועלן אריינדרינגען דורך די מעמבערס פון שול אין זייערע הייזער
- 1824 - 1824 - נהניתי במאד במה שמתקנים את המקוה במחנם הט' ע"פ הוראת כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) נ"ע
- 1825 - 1825 - שבאותו מעמד ימשיכו (אריינציהען) את עוד מי מהנאספים לעסקנות הצבורית ובפרט בענין החינוך [ו]המקו
- 1826 - 1826 - שיתחיל העובר לפני התיבה באמירת וידבר גו' למנחה בכל יום, ובעש"ק באמירת הודו ופתח אלי
- 1827 - 1827 - איצט אז אייער ביישטייערונג איז שוין אנגעקומען און איבערגעגעבן געווארן צו פארוואנדלט ווערן לפו
- 1828 - 1828 - אייער פאטער שי' האט דורכגעפירט די ערשטע העלפט פון דער זאך און איר וועט דאס משלים זיין מיט דער
- 1829 - 1829 - וההתחלה בזה שיהי' גולה למקום תורה ללמוד בישיבה שלומדים בה תלמוד תורה ביראת שמים
- 1830 - 1830 - ירושה וואס איז שייך צו א ישיבה זאל גיין אויף א בנין פון דער ישיבה תומכי-תמימים
- 1831 - 1831 - שיעשה בענינים הרוחנים עכ"פ עד שלא יגע בהבריאות בגשמיות ואז יהי' די והותר
- 1832 - 1832 - נצטערתי במ"ש במכתבו שעוד לא באה ההזדמנות לנסוע להזמין שייטל
- 1833 - 1833 - להמשיך ולהעלות את הנפש הבהמית למדריגת אדם שהוא מל' אדמה לעליון
- 1834 - 1834 - לב ישראל ער הוא ואין הדבר תלוי אלא בהמעורר וכמרז"ל דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב
- 1835 - 1835 - בין איך צופרידען וואס דו פארשטייסט אז דאס איז אפענע נסים און השגחה פרטית
- 1836 - 1836 - דעם ענין פון מרה שחורה הנה יש להשתמש בו בהתמדה בת"ת, אבל כלל וכלל לא בנוגע לעסקנות צבורית
- 1837 - 1837 - צריך גם כאן לדעת המתרחש, הן ענינים של שמחה הן ח"ו להיפך, כי לפעמים נוגע הדבר לפועל
- 1838 - 1838 - ובפרט נשיאי הדור, אתפשטותא דמשה בכל דרא, שעליו נאמר אנכי עומד בין ה' וביניכם
- 1839 - 1839 - להזהר ממחלוקת ולפירוש בכוונות צדדיות ביותר
- 1840 - 1840 - ואם יהי' אצלם מסודר הענין כדבעי, אזי יש תקוה שיהי' להם דין קדימה
- 1841 - 1841 - וביותר גדלה שמחתי מסיום מכתבם, אשר בזמן האחרון הרבה השי"ת את גבולם בתלמידים
- 1842 - 1842 - הנה לפלא גדול הוא דבריו אלו, והאומנם שכח במשך זמן קצר לפ"ע, את מצבו בו הי' כשנה לפני זה
- 1843 - 1843 - נכון הוא מה שכותבת שבענין כזה צריך להיות קיים גם רגש חיובי מסויים ולא רק חשבון על פי השכל
- 1844 - 1844 - בטוח הנני שישתדל להביא הדבר לידי פועל ממש, היינו שיכתב ויחתם הטשעק, ויפה שעה אחת קודם
- 1845 - 1845 - צו אננעמען דעם פסק דין פון אדמו"ר הצמח צדק בנוגע דעם צלם אלקים און ניט אראפנעמען די י"ג תקוני
- 1846 - 1846 - שיחזיק סמוך למטתו מזוזה בדוקה שתהי' כשרה - כמובן שתהי' כלי בתוך כלי
- 1847 - 1847 - דער טשעק איז איבערגעגעבן געווארן אויף דער אונטערשטיצונג פון אונזער[ע] מוסדות אהלי יוסף יצחק
- 1848 - 1848 - לתמוך לחזק ולהרחיב את מוסדות החינוך הכשר, חינוך של תלמוד תורה ביראת שמים, ולהקהיל ולהביא את
- 1849 - 1849- די מצוה פון הקהל, ווען דאס גאנץ פאלק, מענער, פרויען און קינדער, פלעגן זיך פארזאמלען חול המועד
- 1850 - 1850 - בודאי יגשו לעבד תכנית של עבודה מפורטת, ולחלק הענינים, ולסדר העבודה בין כולם
- 1851 - 1851 - בנועם קבלתי הודעתם ע"ד התועדותם ביום הבהיר ח"י אלול העבר, ותקותי חזקה אשר יום העבר זה ישפיע
- 1852 - 1852 - בנוגע לאהל כ"ק מו"ח אדמו"ר הנה נסדר שסביב הקבר נמצאת מחיצה גבוה עשרה טפחים והכהנים עומדים
- 1853 - 1853 - כ"ב אלול, תשי"ב - מוה"ר אלכסנדר סענדר שי' מענקין
- 1854 - 1854 - - אחרי השמדות הנוראות ל"ע שנשמד חלק חשוב הן בכמותו והן באיכותו מעם ישראל, הרי במילא גדולה
- 1855 - 1855 - דורך זיי זאלן די געסט קענען דערוויסען זיך וועגען תורה און יראת שמים
- 1856 - 1856 - הרי יותר מאשר עושים עם מוסד כ"ק מו"ח אדמו"ר הרי המוסד עושה ברוחניות וגשמיות עם אותם הפועלים
- 1857 - 1857 - מתפקידו בהסביבה בה נמצא עתה לבאר להם את האמת ואור שבתורה ובמסורת ישראל
- 1858 - 1858 - הרי עליו להשתדל לתקן השגיאות ולהתחיל בזה תיכף בקבל[ת] מכתב זה
- 1859 - 1859 - אבל דבר השוה לכל הוא, שצ"ל לימוד הן בעניני השכלה שבתורת החסידות והן בעניני העבודה
- 1860 - 1860 - כשעושים זה בלי פני' צדדית ובלב שלם, אזי מצליח השי"ת למעלה מדרך הטבע
- 1861 - 1861 - איר ווערט לייכט אויפגערעגט און עס פאלען אייך אריין מחשבות וכו'. הנה בכלל דארף מען מסיח דעת
- 1862 - 1862 - בכל כחו, כפשוטו, או בכל כחו, כוונתו
- 1863 - 1863 - וכיון שהירידה הכנה מוכרחת היא לעלי' למדרי' יותר נעלית, הרי, באמת, אין זו ירידה כי אם חלק מן
- 1864 - 1864 - בסדר כל ישיבות ליובאוויטש, אשר מזמן לזמן היו עורכים בחינות התלמידים, והנהוג בזה שהיו עורכים
- 1865 - 1865 - ואם היא ע"פ הוראת רופא, הרי אז מברכין על אכילה זו, שענין הברכות
- 1866 - 1866 - הצלחה בתלמידים להעלותם במסילה העולה בית א-ל