Shiurim
Topics
General Listings
Dirs
Likutei Sichos Vol. 017 - לקו"ש חלק יז - ויקרא
- 1 - Likutei Sichos vol. 17 - Vayikra 1
- 1 - Likutei Sichos vol. 17 - Vayikra 2
- 1 - Likutei Sichos vol. 17 - Vayikra 3
- 1 - Likutei Sichos vol. 17 - Vayikra 4
- 1 - Likutei Sichos vol. 17 - Vayikra 5
- 2 - Likutei Sichos vol. 17 - Tzav 1
- 2 - Likutei Sichos vol. 17 - Tzav 2
- 3 - Likutei Sichos vol. 17 - Shabbos Hagodol
- 4 - Likutei Sichos vol. 17 - Erev Pesach
- 5 - Likutei Sichos vol. 17 - Chag Hapesach 1
- 5 - Likutei Sichos vol. 17 - Chag Hapesach 2
- 6 - Likutei Sichos vol. 17 - Shemini 1
- 6 - Likutei Sichos vol. 17 - Shemini 2
- 6 - Likutei Sichos vol. 17 - Shemini 3
- 6 - Likutei Sichos vol. 17 - Shemini 4
- 7 - Likutei Sichos vol. 17 - Tazria 1
- 7 - Likutei Sichos vol. 17 - Tazria 2
- 7 - Likutei Sichos vol. 17 - Tazria 3
- 7 - Likutei Sichos vol. 17 - Tazria - Parshas Hachodesh
- 8 - Likutei Sichos vol. 17 - Metzorah 1 פירש"י יד, יד ד"ה תנוך
- 8 - Likutei Sichos vol. 17 - Metzorah 2 פירש"י טו, יב ד"ה וכלי חרש אשר יגע בו הזב
- 9 - Likutei Sichos vol. 17 - Acherei 1 ביתו זו אשתו" (ריש יומא) - שקו"ט בגדר הדין שכהן גדול צ"ל נשוי
- 9 - Likutei Sichos vol. 17 - Acherei 2 סיום מס' יומא: הרואה כו' מפיש חיי סגי ומסגי: שקו"ט בהא דתשובה מאהבה עושה הזדונות לזכיות (יומא פו, ב). כמה דרגות בהכשר מצוה ושייכותם לעצם המצוה
- 9 - LIkutei Sichos vol. 17 - Acherei 3 "אנחנו חטאנו .. הוא עיקר הוידוי" (רמב"ם הל' תשובה פ"ב ה"ח) – אף שהחטאים הם שגגות (יומא לו, ב): שקו"ט במאמר "ד' חלוקי כפרה .. ג' הן ותשובה עם כאו"א" (יומא פו, א): ההבדל בין מצות התשובה וכפרה: החילוק בין ג' חלוקי כפרה או ד' – ע"ד הקבלה והחסידות
- 10 - Likutei Sichos vol. 17 – Kedoshim 1 "כל הגונב כאילו עובד עבודת כוכבים" (מס' שמחות פ"ב יא): סיום מס' סנהדרין: "שכל זמן שהרשעים בעולם חרון אף בעולם .. מאן רשעים .. גנבי'" – החומר המיוחד באיסור גניבה, והקשר לתחילת המס'.
- 10 - Likutei Sichos vol. 17 – Kedoshim 2 פירש"י יט, יח ד"ה ואהבת לרעך כמוך – "זה כלל גדול בתורה": יישוב התמי' – איך שייך ציווי על מדה שבלב? – ע"ש פירש"י: ההבדל בין שני המאמרים בענין אהבת ישראל: 1) מאמר ר' עקיבא "זה כלל גדול בתורה", 2) מאמר הלל "זוהי כל התורה כולה ואידך פירושא הוא" ע"כ
- 10 - Likutei Sichos vol. 17 – Kedoshim 3 הטעם שהקדים הרמב"ם הל' כלאים להל' פאה – היפך סידרם בפסוק – ע"ד הנגלה וע"פ פנימיות הענינים: "בא' באדר משמיעין על השקלים ועל הכלאים" (ריש שקלים) – טעם הקדמת ההכרזה "על השקלים" להכרזה "על הכלאים"
- 10 - Likutei Sichos vol. 17 – Kedoshim 4 "בן תשע ויום א' שבא על שפחה חרופה היא לוקה והוא מביא קרבן" (רמב"ם הל' איסורי ביאה פ"ג הי"ז) – יישוב השגת הראב"ד שם "שלא מצינו קטן בר עונשין": שקו"ט בהא שמצינו בכ"מ חיוב מצוה על הקטן
- 11 - Likutei Sichos vol. 17 – Emor 1 פירש"י כג, ג ד"ה ששת ימים
- 11 - Likutei Sichos vol. 17 – Emor 2 פירש"י כג, יד ד"ה בכל מושבותיכם: ב' השיטות של "חכמי ישראל" אם חדש נוהג בחו"ל. והביאור ע"פ פנימיות הענינים
- 11 - Likutei Sichos vol. 17 - Emor 3 פירש"י כג, כב ד"ה ובקוצרכם: "א"ר אוורדימס בר"י מה ראה הכתוב ליתנם (דיני פאה וכו') באמצע הרגלים כו'" – הטעם שהביא רש"י אגדה זו, ולא תירץ כשאר פשטנים: ביאור השינויים בפירש"י לגבי לשון החריב: הנפק"מ להלכה אם פאה הוי לאו הניתק לעשה
- 11 - Likutei Sichos vol. 17 - Emor 4 בחג הסוכות היתה במקדש יום שמחה יתירה כו' מצוה להרבות בשמחה זו .. גדולי חכמי ישראל וראשי הישיבות והסנהדרין והזקנים ואנשי מעשה הם שהיו מרקדין כו' השמחה שישמח האדם בעשיית המצוה .. עבודה גדולה היא כו' (רמב"ם הל' לולב פ"ח הי"ב ואילך) – גדר ה"שמחה יתירה" דחג הסוכות, המקור לששת הסוגים (של משתתפי השמחה) שנמנו ברמב"ם, והקשר לשמחה של מצוה בכלל
- 12 - Likutei Sichos vol. 17 – Behar 1 פירש"י ר"פ ד"ה בהר סיני: "מה ענין שמיטה אצל הר סיני כו' כך שנויה בתו"כ ונראה לי שכך פירושה כו'" - החידוש בפי' התו"כ לפי פירש"י. פלוגתת ר' עקיבא ור' ישמעאל - אם כללותיה ופרטותיה מסיני או כללותיה מסיני ופרטותיה באוהל מועד - ע"פ פנימיות הענינים
- 12 - Likutei Sichos vol. 17 – Behar 2 שקו"ט אם שביתת הארץ הוא דין בהארץ או רק חיוב גברא. וכן אם שמיטת פירות הוא חיוב גברא או אפקעתא דמלכא: סיום מסכת שביעית "המחזיר חוב בשביעית רוח חכמים נוחה הימנו .. הלוה מן הגר כו' וכל המקיים את דברו רוח חכמים נוחה ממנו" - הנקודה המשותפת בג' בבות אלה
- 12 - Likutei Sichos vol. 17 – Behar 3 מי שנמכר לנכרי הקרוב קרוב קודם לפדות (תו"כ כה, מח) - הטעם הפנימי שלא הקדים הכתוב פודה את עצמו
- 12 - Likutei Sichos vol. 17 – Behar 4 - Lag Beomer מאמר רשב"י בפרקי אבות (פ"ד מי"ג) "ג כתרים הם כו' וכתר שם טוב עולה על גביהן" – הטעם שרשב"י, שתורותו אומנתו, מדגיש מעלת המעשה, והרמז בכך שמאמר זה נשנה במשנה י"ג. הקשר לל"ג בעומר ולב' הקצוות שבפ' בהר – (א) הר סיני. (ב) ארץ נושבת והנהגה ע"פ טבע
- 13 - Likutei Sichos vol. 17 - Bechukosei 1 פירש"י ר"פ ד"ה אם בחוקותי תלכו - החידוש ב"שתהיו עמלים בתורה" והשייכות ללשון "בחוקותי" דוקא (חוקים). הביאור ע"פ פנימיות הענינים
- 13 - Likutei Sichos vol. 17 - Bechukosei 2 פירש"י כז, ט ד"ה ופניתי אליכם (והשינוי לגבי פירש"י אחרי יז, י ועוד) וד"ה והפרתי אתכם והרביתי אתכם (השינוי לגבי פירש"י בראשית א, כב) "אפנה מכל עסקי לשלם שכרכם" (והשייכות "לעמילים בתורה") - ע"פ פנימיות הענינים
- 13 - Likutei Sichos vol. 17 - Bechukosei 3 השייכות דב' הענינים שבס"פ (בכור ומעשר בהמה) לב' הענינים שבתחלת הפרשה ("בחוקותי תלכו ומצותי תשמורו") וכן לשני הענינים שבתחילת ספר ויקרא ("אדם כי יקריב גו' תקריבו את קרבנכם") - ע"פ המבואר בלקו"ת במקומות הנ"ל