Letter # 3287

None

3287 - Nowadays, mesiras nefesh is not literal but rather, to surrender one's will for Hashem

The most important thing is to convey the message and preparing people to listen to words of Torah, regardless of the language in which they are spoken.

0:00/0:00
1x

0.25x

0.5x

0.75x

1x

1.25x

1.5x

1.75x

2x

ב"ה, כ"א שבט, תשט"ו

ברוקלין.

שלום וברכה!

נעם לי לקבל מכתבו - בו כותב אודות בעיות שונות, אבל איננו מזכיר את אשר עבר עליו משנת תרפ"ז, אשר אז סיפר לי כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע אודותו וע"ד כשרונות שלו ויכולתו, שיש לקוות שבאם ינצל אותם ויוציאם מן הכח אל הפועל תועלת רבה לרבים תהי' בזה. וכיון שדברי צדיקים חיים וקיימים, והפירוש בזה שגם פועלים פעולתם, הנה בטח במדה ידועה נתגשם הנ"ל, ואתענין לדעת פרטים בזה, ות"ח מראש, ובודאי למותר לעוררו, אשר אם במקומינו מלפנים דרשו מאת כאו"א מהנמצאים שם, עבודה בהחזקת ישיבות והפצתם ברוח ישראל סבא, אף שקשור הי' הדבר במס"נ ממש, היינו כפשוטו מסירת הגוף, עאכו"כ גדולה דרישה זו כשנמצאים במקום ובמדינה שאין זקוקים אלא למסירות נפש על פי המבואר בחסידות, מסירת הרצון, כי כמו שנתינת התורה ומצותי' בעת מ"ת הכללית, היתה דוקא ע"י הקדמת נעשה לנשמע - לשון הבנה - ה"ה ג"כ לנתינת התורה ומצותי' בכל יום, וכנוסח הברכה נותן התורה לשון הווה, שהיסוד וההתחלה צריך להיות ע"י הקדמת נעשה לנשמע, ואח"כ נרתמים לעבודה גם כח החכמה כח ההבנה וכח הדעת, השכל שבאדם, כמבואר בכ"מ בספרי חב"ד ומאמרי', וגדול הזכות ביותר וביותר של כל אלו שיש להם השפעה על הנוער, שכל אחד ואחת מדור הצעיר נקל יותר לשנות צורתו, מאשר אדם בגיל העמידה ועאכו"כ הזקנה.

ב) מ"ש אודות שאלת המשך ההו"ל של הקריאה והקדושה, בודאי ידוע לו אשר ביחד עם תום מלחמה העולמית השני', הנה הפסיק כ"ק מו"ח אדמו"ר גם הופעת הירחון.

ג) מ"ש אודות הכנת מדריכים ומשפיעים שילמדו תורת החסידות בלשון הקדש, בודאי ידוע לו שנמצאים כו"כ מלומדי תורת החסידות ברבים באה"ק ת"ו שהם עושים זה בלשון הקדש, וכיון שמביא הוא בכגון דא את הכתוב תפוחי זהב במשכיות כסף[1], בודאי למותר להדגיש, שעכ"פ צריך להיות היחס בין התוכן והלשון כמו דזהב לכסף אם לא פחות מזה. וכידוע שהרמב"ם מביא פסוק זה על משל ונמשל דתורה, משא"כ בתוכן דברים ולשונם, ולכן קצת פלא בעיני על מה שמעלה כ"כ במכתבו את הכסף ביחס להזהב, וכנראה ממכתבו הנה במשרדים מסוימים באה"ק ת"ו מדגישים דוקא החיצוניות על חשבון הפנימיות, מובן שלא רציתי לחשוד בו בענין זה, והצדקתיו בזה שאווירא דארץ ישראל עלול להשפיע בכגון דא, ואם זהו חשד שאין לה יסוד - הרי ישמח לבי גם אני, ובודאי ינצל את השפעתו במשרדים הנ"ל עד מקום שידו מגעת שיתנו היכולת לצעירי חב"ד להגדיל עבודתם ע"י שיגדילו התקציב בשבילם. מובן שיש מקום לומר שתומ"י יבואו בטענה שזהו נגד העיקרון ותכנית המשרד כו' וכו' - אבל ודאי גם הם מודים, אשר עיקרון פנימי עוד יותר הוא - להכין קהל שומעים לדברי תורה ולא ח"ו מורדים בה.

ד) נעם לי לקרות בסיום מכתבו אשר ישלח לי התדפיסים מפרקים ומאמרים שפרסם וכן ספרו הנמצא בדפוס, ובטח כבר שלח ות"ח.

ה) כבקשתו מסרתי להמזכירות שישלחו לו קטלוג מהוצאתנו וכשיודיע את הספרים והמאמרים המעניינים אותו יושלח לו בל"נ. אם עוד לא אזלו.

ו) בודאי השתתף בהתועדות דיום ההילולא ומוסג"פ מאמרי יום ההילולא שהו"ל עם הוספות.

בכבוד ובברכה.

  1. 1 משלי כא, יא - תַּפּוּחֵי זָהָב בְּמַשְׂכִּיּוֹת כָּסֶף דָּבָר דָּבֻר עַל אָפְנָיו.