Letter # 3143

כ"ו כסלו, תשט"ו - מאיר מתתי' שי' הלוי כהן

3143 - Skip Ashurit script, focus on Torah & Mitzvot.

0:00/0:00
1x

0.25x

0.5x

0.75x

1x

1.25x

1.5x

1.75x

2x

ב"ה, כ"ו כסלו, תשט"ו

ברוקלין.

הוו"ח אי"א נו"נ כו' מאיר מתתי' שי' הלוי [1]

שלום וברכה!

במענה על מכתבו מא' ויצא (שנתקבל באיחור זמן) בו כותב ע"ד הסברא וההצעה להנהיג שהכותבים בלשון המדוברת יכתבו זאת באותיות לשון הקדש, וכנראה כוונתו לאותיות דכתב אשורית, ומביא דוגמא כמו שכתבו ערבית בזמן ר' סעדי' גאון או הרמב"ם בכתב אשורית.

והנה אין הענין כן, כי הם לא כתבו בכתב אשורית ולא עוד אלא אפילו יד החזקה שנכתבה בלה"ק הנה הכתב הוא בשינוי מכתב אשורי, ונעשה זה בכוונה, מפני שלא רצו להשתמש בכתב אשורי, אלא במקום שיש הכרח. ועאכו"כ, שלא רצו להשתמש בו בעניני חול (שמטעמים אלו הנה צמח כתב רש"י כתב משיטא כו' וכו', ורק בדורנו זה פשט ההיתר להשתמש באותיות מרובעות לכל הענינים). ולכן אין נראית לי הצעתו הנ"ל, ונוסף על הכתוב לעיל, הנה בכלל בימינו אלה צריך לנצל כל רגע וכל אפשרית להחדיר בהסביבה יראת שמים וקיום מצות מעשיות, ולהקל על השומעים ואנשי הסביבה קבלת הוראות אלו ככל האפשרי, ופשיטא שאין צריך להכביד עליהם את זה, וכיון שקריאת הכתוב באותיות אנגלית תהי' קלה יותר מאשר יכתבו באותיות כתב אשורי כתב מרובע, אין כדאי לבלות הזמן על לימוד קריאה חדשה כי אם לנצל הזמן, להמציא להם ידיעות נוספות בתורה ומצותי'. ואשרי חלקו של כאו"א העושים בזה במרץ המתאים.

בודאי יודע משלשת השיעורים השוים לכל נפש מתקנת כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, והם: א) אמירת שיעור תהלים - כפי שנחלק התהלים לימי החדש - בכל יום אחר תפלת שחרית. ב) לימוד פרשה חומש עם פירוש רש"י, ביום א' מהתחלת הסדרה של השבוע עד פרשת שני, ביום שני מפרשת שני עד שלישי וכו'. ג) לימוד שיעור תניא בכל יום כפי שנחלק התניא לימות השנה, ושומר אותם. והשי"ת יצליחו.

בברכה.

  1. 1 כהן, לונדון