Letter # 3724

י"ט מנ"א, תשט"ו - האברך יצחק יהודה שי' ירוסלבסקי

Preparation for Bar Mitzvah and Spiritual Growth

Provides guidance for a student preparing for his Bar Mitzvah, emphasizing the importance of studying the begining of chapter 41 of Tanya related to tefillin and preparing spiritually.

Previous
0:00/0:00
1x

0.25x

0.5x

0.75x

1x

1.25x

1.5x

1.75x

2x

Next

ב"ה, י"ט מנ"א, תשט"ו

ברוקלין.

האברך יצחק יהודה שי'[1]

שלום וברכה!

במענה על מכתבו מי"ב מנ"א, בו אתה כותב שהנך לומד בישיבת תומכי תמימים בלוד ובערב יום הכפורים הבע"ל יהי' הבר מצוה שלך והתחלת להניח תפילין.

ויהי רצון שיהי' בשעה טובה ומוצלחת, ותבקש את הר"מ והר"י שלך שילמדו אתך בהדגשה הדרושה ריש פרק מ"א בתניא קדישא בהאמור שם בהנוגע לתפילין[2], כי כמו שמתחילים בהנחת תפילין בגשמיות בתור הכנה לזמן חיובם ע"פ שולחן ערוך, הנה הוא הדין בהנוגע להכנה ברוחניות, והשי"ת יצליחך.

וכדאי אשר בלי נדר הנה מהיום ועד הבר מצוה תפריש בכל יום חול לפני התפלה איזה פרוטות לצדקה, ותאמר קאפיטל תהלים י"ג לאחר התפלה, נוסף על השיעור תהלים כפי שנחלק התהלים לימי החדש, והשי"ת יצליחך גם בזה.

בברכה,[3]

בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א
מזכיר

  1. 1 ירוסלבסקי
  2. 2 וגם יתבונן, איך שאור אין סוף ב"ה הסובב כל עלמין וממלא כל עלמין, הוא רצון העליון, הוא מלובש באותיות וחכמת התורה, או בציצית ותפילין אלו. ובקריאתו או בלבישתו, הוא ממשיך אורו ית' עליו. דהיינו על חלק אלוה ממעל שבתוך גופו, ליכלל וליבטל באורו יתברך. ודרך פרט: בתפילין, ליבטל וליכלל בחי' חכמתו ובינתו שבנפשו האלהית בבחי' חכמתו ובינתו של א"ס ב"ה המלובשות דרך פרט בפ' "קדש", "והיה כי יביאך". דהיינו, שלא להשתמש בחכמתו ובינתו שבנפשו בלתי לה' לבדו.
  3. 3 עיין במכתב הבא