ב"ה, ט"ו אייר, תשי"ד
ברוקלין.
שלום וברכה!
... וענין עיקרי והוא נוסף על מה שמסר לו הרה"ח כו' מוהרחמ"א שי' חדקוב ע"י הטלפון, אשר אינני מבין הנהגתו כלל וכלל במה שנמסר לי אודות העדר האכילה הדבור כו' וכו'.
בטח יש לו איזה טעם בזה אבל כיון שהאשה דמעתה מצוי' ונשים דעתן קלה, וגם להשתנות להנהגה טובה יותר הלא לא בכפי' בדבור ובשוטים חפץ ה' וזה נוסף על ציווי הבעש"ט הרב המגיד ורבנו הזקן וכו' בהכרח שמירת בריאות הגוף וכמבואר ג"כ במאמר דיו"ד שבט האחרון והאריכות בזה אך למותר, וכבר ידוע המובא בדא"ח במה שאפשר הי' ליעקב לבחור למנחה גם בהמות טמאות אף שזהו ע"ד הקרבת קרבנות, כי קודם מתן תורה כמה דרכים ישנם אבל לאחר מעמד הר סיני מה שנאסר נאסר ואין מקום להוראת היתר (מלבד נביא ששמע ציווי ה' נגד זה ובדרך הוראת שעה, ומובן שאין אני חושדו בזה), ואחכה לבשו"ט שמכאן ולהבא השלום במעונם ומוסיפים הם בבריאות הגוף ובריאות הנשמה והשי"ת יצליחם.
בברכה - המחכה לבשו"ט.