Letter # 2777

א' תמוז, תשי"ד - מוה"ר אברהם שי' פריז

2777 - Very soon, in the days of Moshiach, we will feel terrible for missing opportunities to act.

I am surprised that even in simple and clear matters; there is extreme confusion, contrary to the Chabad philosophy.

0:00/0:00
1x

0.25x

0.5x

0.75x

1x

1.25x

1.5x

1.75x

2x

ב"ה, א' תמוז, תשי"ד

ברוקלין.

הרה"ח הוו"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מוה"ר אברהם שי'[1]

שלום וברכה! 

במענה על מכתבו מכ"א וכ"ז סיון (וכן הקודמים לו מל' ניסן ד' י"ט כ"ד אייר וה' סיון אף שכמדומה כבר אשרתי קבלתם), הנה בהנוגע לעניני הרשת ועניני ישיבת תו"ת בלוד - בודאי כבר נתקבלו מכתבי מענה אליהם וקרא אותם. ובכלל הנה תמיהני שבענינים פשוטים וברורים, הרי לפעמים טועים מן הקצה אל הקצה, היפך שיטת ליובאוויטש במשך כל הזמן. ויה"ר שעכ"פ מכאן ולהבא ישתנו הדברים.

מצער אותי במאד מאד, שכנראה, הספרים שנשלחו מכאן אין מפיצים אותם כדבעי וי"א שאין מתעסקים בהפצתם כלל וכלל, ומה יהי' סוף דבר מהנהגה כמו זו - קשה לי לשער. ומזמן לזמן, הנני נזכר על פתגם כ"ק מו"ח אדמו"ר, שבקרוב יבוא הזמן, ימים שאין בהם חפץ שהם ימות המשיח, און מען וועט זיך חאפען פארן קאפ, שזה עתה הי' זמן שהיו יכולים לפעול כו"כ און מען האט דאס דורכגעלאזען אזא זמן. וכמדומה שגם הוא הי' בעת התועדות זו...

כתבתי לאגו"ח בתל אביב, ששמעתי שישנם כתבי יד (ואולי גם גוף הכתב יד) אצל נכדי הרש"נ[2] ע"ה מבאברויסק וכן אצל נכדי השזב"ן ש"ס[3], ובקשתי שאם יתברר שאמת כן הוא ויש בכתב יד אלו ענינים שלא נדפסו - להשיג את הנ"ל ולשלחם לכאן. ואם אי אפשר אחרת - הרי עכ"פ למשך זמן...

כיון שאינו מזכיר דבר מבריאותו ומבריאות ב"ב - שיחיו - הרי בודאי כאו"א מהם הוא בבריאות הנכונה. ובכ"ז אחכה לבשו"ט בפירוש.

בברכה, 

  1. 1 פריז
  2. 2 הרב שמריה נח
  3. 3 שניאור זלמן בן נחום יוסף שניאורסאהן נכד ר' משה באדה"ז בעל מחבר ספר נימוקי שזבנ"י