Letter # 2800

י"א תמוז, תשי"ד - מוה"ר שמואל אבא שי' סניעג

2800 - Since the scribe changed from the norm you should check for other mistakes in the Sefer Torah

These auspicious days when we celebrate the festival of redemption for our head, the Rebbe, may we the body follow so that all obstacles to the spreading of Torah and Chasidus should be diminished and disappear.

0:00/0:00
1x

0.25x

0.5x

0.75x

1x

1.25x

1.5x

1.75x

2x

ב"ה, י"א תמוז, תשי"ד

ברוקלין.

הרה"ג והרה"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מוה"ר שמואל אבא שי'[1]

שלום וברכה!

במענה על שני מכתביו מיום ד' תמוז, בו כותב אודות הס"ת עתיק שנמצא בביהמ"ד גדול שם מתפלל ובעת קרה"ת בפ' בהעלותך ראו שאין שם נוני"ן הפוכין שבין הפרשיות, ותחת זה מנוזרים הנו"ן של בנסוע והנו"ן השני של כמתאוננים, כן האתוון רברבין מרובים בס"ת זו ביותר ואומרים שכל האל"ף בי"ת באתוון רברבן נמצא בה, ושואל חוו"ד בזה.

הנה דעה כזו, שנו"ן מנוזר יהי' הנו"ן השני של כמתאוננים, לע"ע לא מצאתי בשום מקום (הדיעות נקבצו בס' מאיר עיני סופרים סי' י"ד וראה ג"כ משנת אברהם סי' כ"ד). 

ומ"ש כת"ר במכתבו שזהו לפ"ד מהרש"ל, הנה הרש"ל, הועתק בס' מאיר עיני סופרים הנ"ל, הוא רק נו"ן קדמאה של כמתאוננים ולא השני. וכיון שצריך לתקנם, הרי מתקנים כמו שצריך לכתחלה, היינו לעשות נוני"ן מהופכין בהריוח שבין הפרשיות, ושארי הנוני"ן יהי' כתיקונן כמנהגנו עתה. עוד זאת שכיון שגם בעוד ענינים נמצאו שינוים בס"ת זו, וכמו באתוון רברבן הנ"ל הנה ע"ד מ"ש בשערי אפרים שער ה' סעיף י"ח יש לבדוק אחר שאר טעיות כיון ששינה מנהג הסופרים.

הפ"נ המוסגר במכתבו אקרא בעת רצון על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע.

מוסג"פ הרשימה המשך המאסר שהו"ל לחג הגאולה י"ב וי"ג תמוז הבע"ל, ובימי סגולה אלו ימי הגאולה של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, ראש ישראל, יצליח השי"ת את כאו"א שיהי' בתר רישא גופא אזיל, אשר מכאן ולהבא יתמעטו ויבטלו המניעות בעבודת הפצת היהדות בכלל ובהחזקת והרחבת הענינים והמוסדות שבהם עמל ויגע כ"ק מו"ח אדמו"ר בפרט, ונלכה באורחותיו נס"ו. 

בברכה. 

  1. 1 סניעג