Letter # 2968

ו' תשרי, תשט"ו - אנ"ש והתמימים דכפר חב"ד אשר בארצנו הקדושה תבנה ותכונן ע"י משיח צדקנו

2968 - Not to go home for the Shabbos meal to be with the family and farbreng all day is not proper.

While on the one hand the leaders fought against adopting worldly ideas, one should not embrace going out of seder on a regular basis. The Farbrengen should continue at home with the family members.

0:00/0:00
1x

0.25x

0.5x

0.75x

1x

1.25x

1.5x

1.75x

2x

ב"ה, ו' תשרי, תשט"ו

ברוקלין.

אנ"ש והתמימים דכפר חב"ד אשר בארצנו הקדושה תבנה ותכונן ע"י משיח צדקנו

ד' עליהם יחיו

שלום וברכה!

הגיעתני השמועה - אף כי בלתי ברורה כדי צרכה - אשר חלק חשוב מאנ"ש והתמימים נוהגים בשבת מברכים לסעוד שלא בביתם, וכנראה שהכוונה היא לא לסעודה שלישית אלא לסעודה השני', זאת אומרת אשר בביאתם להתפלה לבית הכנסת הנה חוזרים הם לביתם לפנות ערב או גם לאחר תפלת ערבית.

והנה אינני יודע אם גם בשנים שעברו היתה דעת חכמים נוחה מהנהגה כמו זו, וכמו שמחד גיסא לחמו נגד הנחות העולם און בעלי בתים'שע הנהגות, הרי לאידך גיסא לא רצו גם בהנהגה בקצה השני בתור הנהגה קבועה, אף כי לפעמים מוכרח הדבר ארויס פון די כלים כי בלא"ה הרי עלול האור להתעמם יותר ויותר, ומזמן לזמן צריך להחיותו (אפפרישען) אבל ההנהגה דבכל מאדך מסירת נפש בפועל וכו' צריכה לבוא מזמן לזמן, ואין זה ענין דהנהגה תמידית וכמבואר בכ"מ בדא"ח.

וה"ה בנוגע לפרט הנ"ל, אשר אם לדעתי ישמעו - יסדרו ההתועדות בשבת מברכין באופן כזה שיבוא האור מהתועדות זו גם בביתם של כל או"א מהמתועדים, והתחלת ההבאה תהי' דוקא ביום השבת עצמו. ובודאי אפילו בשבת דימי החורף יש לחלק ההתועדות או לסדרה באופן כזה - שיוכלו לסעוד סעודת שבת בבתיהם, ולספר גם בבית ע"ד ענין שבת מברכין בכלל, וע"ד שבת מברכים מיוחד זה בפרט.

ותקותי שזה יעורר גם את הנשים והבנות לסדר מצדן התועדות בשבת מברכין, או במוצאי שבת.

נוסף על ברכתי לכאו"א בפרט ברכת כתיבה וחתימה טובה, הנני בזה להביע ג"כ ברכת חתימה וגמר חתימה טובה לשנה טובה ומתוקה בטוב הנראה והנגלה.

בברכה.