Enjoying this page?

Teves 7

Lekutei Amarim - Chapter 8

פרק ח

ועוד זאת במאכלות אסורות[1] - שלכך נקראים בשם: "איסור" מפני שאף מי שאכל מאכל איסור בלא הודע לשם שמים, לעבוד ה' בכח אכילה ההיא וגם פעל ועשה כן וקרא והתפלל בכח אכילה ההיא - אין החיות שבה[2] עולה ומתלבשת בתיבות התורה והתפלה, כמו ההיתר[3] - מפני איסורה בידי הסטרא אחרא משלש קליפות הטמאות.

ואפילו הוא איסור דרבנן[4] - ש"חמורים דברי סופרים, יותר מדברי תורה כו'"[5]ולכן[6], גם היצר הרע וכח המתאוה לדברים האסורים - הוא שד משדין נוכראין, שהוא יצר הרע של אומות עובדי גילולים שנפשותיהם משלש קליפות הטמאות. מה שאין כן היצר הרע וכח המתאוה לדברים המותרים למלאת תאותו - הוא שד משדין יהודאין, לפי שיכול לחזור לקדושה[7] כדלעיל.

אך מכל מקום קודם שחזר לקדושה[8] הוא[9] סטרא אחרא וקליפה[10]וגם אחר כך הרשימו ממנו נשאר דבוק בגוף - להיות כי מכל מאכל ומשקה נעשה תיכף דם ובשר מבשרו[11]ולכן צריך הגוף לחיבוט הקבר - לנקותו ולטהרו מטומאתו שקיבל בהנאת עולם הזה ותענוגיו מטומאת קליפת נוגה ושדין יהודאין.

אלא אם כן, מי שלא נהנה מעולם הזה כל ימיו, כרבינו הקדוש[12].

  1. 1 אי אפשר להעלות החיות שבהאיסור אף שאכל בלא הודע ולומד בכח האכילה ההיא.
  2. 2 [שבמאכל איסור]
  3. 3 שמקבלת חיות מקליפת נוגה שמתלבשים באותיות תורתו ותפלתו ועולים
  4. 4 [אינו עולה וכו']
  5. 5 [עירובין כא, ב]
  6. 6 [כיון שדברים אסורים הם מג' קליפות הטמאות, ואין יכולים לעלות]
  7. 7 [כי הדברים המותרים הם מקליפת נוגה]
  8. 8 ע"י שלומד ומתפלל בכח האכילה ההיא
  9. 9 המאכל ההיתר
  10. 10 קליפת נוגה
  11. 11 ולכן אינו מועיל שאח"כ עולה לשמים כשלומד ומתפלל בכח האכילה ההיא
  12. 12 אינו צריך לחיבוט הקבר, כי כל כוונתו באכילתו וכו' הי' לשם שמים