Enjoying this page?

Teves 17

Lekutei Amarim - Chapter 10

ועוד נקראים: "בני עליה", מפני שגם עבודתם - בבחי': ועשה טוב בקיום התורה ומצותיה - הוא לצורך גבוה,  ומעלה מעלה עד רום המעלות

-  ולא כדי לדבקה בו ית' בלבד לרוות צמאון נפשם הצמאה לה',  כמ"ש: "הוי כל צמא לכו למים"  וכמ"ש במ"א - 

אלא כדפירשו בתיקונים[1]: "איזהו חסיד -  המתחסד עם קונו -  עם קן דיליה" -  לייחדא קב"ה ושכינתיה בתחתונים. 

וכמ"ש ברעי' מהימנא פ' תצא:  כברא דאשתדל בתר אבוי ואימיה,  דרחים לון יתיר מגרמיה ונפשיה ורוחיה ונשמתי' כו',  ומסר גרמיה למיתה עלייהו למיפרק לון כו'"[2].  וכמ"ש במ"א.

[ושניהם[3]עולים בקנה אחד.  כי ע"י הבירורים שמבררים מנוגה מעלים מיין נוקבין[4],  ונעשי' יחודים עליונים  להוריד מיין דכורין,  שהם הם מימי החסדים שבכל מצוה ומצוה מרמ"ח מצות עשה -  שכולן הן בחי' חסדים ומיין דכורין,  דהיינו המשכת קדושת אלהותו יתברך מלמעלה למטה  להתלבש בתחתונים,  כמ"ש במ"א]:

  1. 1 בתקיוני זהר פירוש דברי הזהר שאיזהו חיסד המסחסד עם קונו שהפירוש הוא עם קן דילי'
  2. 2 כבן שמשתדל אחר אביו ואמו, שאוהבם יותר מעצמו ונפשו ורוח ונשמתו, ומוסר נפשו למיתה עבורם לפדותם וכו' - אף שלבן אינו מגיע כלום מיזה שהרי מסר נפשו, וכן כוונתו הוא רק טובת אביו ואמו
  3. 3 שני הפירושים
  4. 4 פירוש הראושן בני עלייה שמעלים ומהפכים חושכא לנהורא