Enjoying this page?

Nisan 14

Lekutei Amarim - Chapter 40

ואף דאורייתא וקב"ה כולא חד, שהוא ורצונו אחד?

הרי קב"ה איהו ממלא כל עלמין בשוה, ואעפ"כ אין העולמות שוים במעלתם.

והשינוי הוא מהמקבלים בב' בחינות:

הא', שהעליונים מקבלים הארה יותר גדולה לאין קץ מהתחתונים.

והשנית, שמקבלים בלי לבושים ומסכים רבים כ"כ כבתחתונים.

ועוה"ז הוא עולם השפל בב' בחינות.

כי ההארה שבו מצומצמת מאד עד קצה האחרון, ולכן הוא חומרי וגשמי.

וגם זאת היא בלבושים ומסכים רבים, עד שנתלבשה בקליפת נוגה להחיות כל דברים הטהורים שבעוה"ז, ובכללם הוא נפש החיונית המדברת שבאדם.

ולכן כשמדברת דברי תורה ותפלה בלא כוונה, אף שהן אותיות קדושות, ואין קליפת נוגה שבנפש החיונית מסך מבדיל כלל להסתיר ולכסות על קדושתו ית' המלובשת בהן.

- כמו שהיא מסתרת ומכסה על קדושתו ית' שבנפש החיונית כשמדברת דברים בטלים, ושבנפש החיונית שבשאר בעלי חיים הטהורים.

דאף דלית אתר פנוי מיני', מ"מ איהו סתימו דכל סתימין, ונקרא: אל מסתתר.

וגם ההארה והתפשטות החיות ממנו ית', מסתתרת בלבושים ומסכים רבים ועצומים, עד שנתלבשה ונסתתרה בלבוש נוגה.

משא"כ באותיות הקדושות של דברי תורה ותפלה, דאדרבה קליפת נוגה מתהפכת לטוב ונכללת בקדושה זו כנ"ל. -

מ"מ ההארה שבהן מקדושתו ית' היא בבחי' צמצום עד קצה האחרון, מאחר שהקול והדבור הוא גשמי.